Vacanta si joaca

19:53:00 1 Comments A+ a-

Vacanta e cel mai frumos moment pentru toata lumea, indiferent de varsta. Aveam impresia ca ma bucuram mai mult cand eram copil, insa cred ca astazi ma bucur si mai mult cand am cateva zile de concediu.

Anul acesta am avut pana acum 2 vacante de vara, una de o saptamana si una de 3 zile, insa in ambele am vrut sa ii oferim celui mic un spatiu in care sa se bucure cu adevarat si sa se joace la maxim. Vreau sa impartasesc cu voi cateva momente si idei si in special sa va spun ca pentru un copil nu conteaza destinatia si cate stele are hotelul , ci sa se poata juca in voie, sa aibe spatiu cat mai mult, sa se joace in aer liber, sa se murdareasca , sa scotoceasca si sa aibe in fiecare zi ceva nou de facut.
Noi am ales Romania ca si destinatie de vacanta din multe considerente si la fel am ales zona de munte, evitam inca mersul la mare. Baietelul nostru are acum 2 ani si 10 luni si alearga mult si foarte repede. Evitam marea pentru ca lui ii place sa alerge mult, sa scotoceasca si pe plaja nu e tocmai locul unde ar putea face asta.

Prima vacanta , la tara, undeva intr-un sat in care civilizatia a ajuns doar la nivel incipient, a fost minunat. Loc de alergat fara pericole, scotoceala prin iarba si nisip fara surprize, animale de toate felurile si aer foarte respirabil. Chiar recomand din tot sufletul daca aveti cum sa ajungeti cu copiii intr-un asemenea loc, sa ii duceti. Pentru mine a fost mai dificila partea cu facut mancare, spalat etc, dar cand il vedeam pe el cu ce placere se juca, imi dadeam seama ca asta e cel mai important. In plus, a vazut in sfarsit pe viu animalutele de la televizor.

A doua vacanta, la munte undeva in zona Bran, la o pensiune bine gandita si cu o curte amenajata si pentru copii. Nu prea am stat noi in curte, dar ne-am plimbat prin padure, am aruncat zeci de pietre in rau, am gasit broscute sub pietre si am vazut iar vaci, cai si oi.

Ce am retinut eu din aceste doua vacante si va spun si voua:
- in bagaje, proportia de haine pentru cel mic sa fie mai mare, un adult se poate descurca cu mai putine haine, insa noi cu Mihai am avut zile cand a trebuit sa il schimbam si de 4 ori, in functie de unde s-a jucat si cat a transpirat.
- pentru hainutele celui mic, preferabil e sa fie mai multe bluzite si tricouri, va sfatuiesc daca se joaca in nisip sau pur si simplu se aseaza pe oriunde, sa nu ii schimbati pantalonii foarte des decat daca ii murdareste cu  chestii lichide sau cu noroi, in rest nu are sens....ar trebui sa ii schimbati tinuta din 20 in 20 de minute.
- palariutele de soare sunt obligatorii, nu o sa reusiti sa tineti copilul numai la umbra, oricat v-ati forta, luati palarii albe si cu boruri mai maricele.
- crema cu protectie solara trebuie aplicata pe ceafa, manute si picioruse, tot din considerente ca un copil sta la soare si e mai bine sa nu aibe de suferit;
- neaparat sa aveti la voi plasturi pentru copii ( cu desene) si crema cicatrizante;
- apa in sticluta tinuta in rucsacel ca sa nu stea direct sub soare. Noi luam si genul acela de sticlute de apa Voslauer pentru copii, Mihai bea usor din ele si apa se mentine bine.

- servetele umede de diverse feluri in pachetele mici si un spray anti-insecte de aplicat pe hainute sunt absolut necesare.Vara sunt tot felul de insecte care nu sunt tocmai prietenoase - tantarii si viespiile sunt cam nesuferiti.
- daca mergeti la tara, nu recomand sa dati unui copil de sub 4 ani apa de fantana, e mai bine sa veniti tot cu apa plata la pachet, noi asa am facut ca nu riscam nimic. Apa de izvor sau de fantana este si mult prea mineralizata pentru un copil.
- noi l-am lasat pe Mihai sa alerge si descult, mai ales intr-o curte unde ne-am asigurat ca nu e nimic periculos pe jos si cred ca e cel mai placut lucru pentru oricine sa alerge descult prin iarba sau pe pamant pur si simplu.
- daca tot ajungeti undeva la tara, e bine sa lasati pe cel mic sa descopere legumele si fructele asa cum sunt ele, Mihai a cules foarte incantat rosii si cartofi, s-a umplut de pamant pe manute, a despanusat porumb. I-am explicat si ce e balega, ca vazuse ceva "nou" pe drum , si de ce e acolo....pentru vaca nu are scutece. Nu cred ca l-a impresionat prea mult. Este minunat daca un copil poate sa vada natura asa cum este ea...nu spun sa exageram , dar  sa nu il tinem numai in curte.

- la munte, la pensiune, a fost aproape imposibil sa il facem sa stea la masa sa manance, insa dupa cateva serii de plans si zbatut sa se dea jos de la masa, am prins niste tehnici de a-l tine acolo - un filmulet pe youtube pe telefon, s-a imprietenit cu fata care ne servea la masa si a observat ca totusi alta papa nu este decat cea adusa de ea......asa ca chiar si cu boceala , tot a trebuit sa stea la masa. Scaunul special de copii nu are nici un succes, eu chiar ma intreb daca la vreun restaurant este vreun copil care sa stea efectiv pe el. La pensiunea unde am stat noi, toti copiii alergau printre mese si parintii faceau cu schimbul cu alergatul cu mancarea dupa ei. Daca aveti si voi alte idei, chiar le astept.
- lasati copilul sa schimbe jucarii cu alti copii, sa le piarda si sa suporte consecintele. In genul acesta de circumstante isi da el seama cum sta treaba cu jucariile "mele", ca e frumos sa le imparti si cu cineva pe care nu cunosti, iar daca pierzi o jucarie.....asta e, o jucarie e doar o jucarie.
- daca puteti pleca in vacanta cu inca cineva care sa mai poata sta cu cel mic din cand in cand, ar fi tare bine. Bunicii ar fi ideali daca ii aveti aproape si dispusi sa mearga cu voi.

M-as bucura daca ati adauga si voi idei, recomandari, lucruri traite de voi in vacantele cu cei mici si foarte mici.
Vacanta placuta!

1 comments:

Write comments
Raphaelly
AUTHOR
30 octombrie 2013 la 00:56 delete

foarte bun articolul, acum l-am descoperit. despre bunici, ce sa zic: nu recomand! am luat noi bunica materna si nu ne-a ajutat cu nimic, zero!!! in plus, cand i-am atras atentia ca ar trebui sa ne ajute, ca in fond si la urma urmei, de-aia am luat-o cu noi, ne-a spus ca: ce, am luat-o sa ne fie servitoare?! :O lasati bunicii acasa, nu vor fi decat un stres total nenecesar. nu-i comparati cu bunicii nostri. parintii nostri n-au petrecut suficient timp cu noi, si ne-au lasat pe mana bunicilor, prin urmare nu si-au inchegat niciodata o relatie bazata pe afectiune cu noi. nu stiu sa aibe grija de bebelusi si copii mici pt ca majoritatea n-au exersat nici pe ai lor (adica noi). nu au rabdarea si nici dragostea strabunicilor, care ne-au iubit atat tocmai pt ca au participat f mult la cresterea noastra de cand eram ff mici.